Sprekers PRINTinspiration & Awards
De toekomst van print start hier
Douwe Pieter van der Galiën & Leon van der Meer
Tijdens PRINTinspiration & Awards zullen Probo-directeur Leon van der Meer en Commercieel Directeur Douwe Pieter van der Galiën exclusief de belangrijkste resultaten delen uit het onafhankelijke onderzoek "De toekomst binnen de wereld van visuele communicatie in print". Ze bieden inzichten in de snel veranderende printmarkt en bespreken hoe bedrijven kunnen inspelen op deze veranderingen om toekomstbestendig te blijven. Deze sessie is onmisbaar voor iedereen die goed voorbereid de toekomst wil tegemoet treden.
Van der Meer en van der Galiën zullen tijdens PRINTinspiration & Awards laten zien waar de grootste kansen liggen in de printmarkt. 'We presenteren waar de markt momenteel staat en welke richting deze op gaat,' zegt van der Galiën. 'Door de trends en data uit het Roland Berger-onderzoek te combineren, kunnen ondernemers zich goed voorbereiden en de juiste keuzes maken om hun bedrijven succesvol te laten groeien in een dynamische sector. Het doel is om de communicatiekracht te vergroten en tegelijkertijd de ecologische voetafdruk te verkleinen. Deze bevindingen zijn essentieel om toekomstbestendig te blijven.'
Vier urgenties die terugkomen tijdens de presentatie
- Duurzaamheid: Print heeft een grote impact op het milieu. Het verminderen van CO2-uitstoot en het bevorderen van lokale productie zijn cruciaal.
- Hyperpersonalisatie: Generatie A-Z drijft de vraag naar unieke, gepersonaliseerde producten. AI-tools en oplossingen zoals Canva maken dit toegankelijk voor het grote publiek.
- Evolutie van print: Print verschuift naar nieuwe markten en toepassingen, wat nieuwe oplossingen en kennis vereist.
- Verandering in koop- en zoekgedrag: De opkomst van smartphones, apps, social media en AI verandert hoe consumenten producten zoeken en kopen.
Mis deze kans niet om inzicht te krijgen in de toekomst van print en de strategische keuzes die jouw bedrijf naar succes kunnen leiden.
Joris van Zoelen
Organisaties die werken vanuit idealen aan een toekomst die ertoe doet voor ons allemaal, hebben de wind in de zeilen’, zegt Joris van Zoelen. ‘Ze hebben de aandacht waar alle anderen om vechten. Ze hebben de klantvoorkeur die elke organisatie zich zou wensen. En, de medewerkers leveren vanuit inspiratie simpelweg meer resultaat.’ Tijdens PRINTinspiration & Awards gaat van Zoelen dieper in op wat “good business” inhoudt en hoe je organisatie groeit door goed te doen.
‘Veranderen van organisaties wordt vaak gezien als moeilijk. Maar, organisaties die werken aan vooruitgang veranderen vaak bijna vanzelf’, aldus van Zoelen. Tijdens zijn sessie neemt hij je mee in de even inspirerende als eenvoudige formule van impactorganisaties. Met succesvolle voorbeelden en concrete handvatten voor elke ondernemer en elke organisatie. ‘De cijfers laten zien dat het werkt. Organisaties die iets goeds doen voor de wereld verslaan het marktgemiddelde.’
Impact maken
Vorig jaar interviewde PRINTmatters Joris van Zoelen over dit onderwerp en de vraag hoe printprofessionals impact kunnen maken. Dit jaar deelt hij zijn ervaringen en inzichten tijdens PRINTinspiration & Awards. Met zijn kennis van grafische branche en een realistische visie staat van Zoelen garant voor een inspirerende sessie die waardevol is voor elke organisatie. Ben jij er ook bij?
Dominique Schreinemachers
Wat doe je als je in een crisis-situatie levensbepalende beslissingen moet nemen? Dominique Schreinemachers weet daar alles van. Schreinemachers werd opgeleid door Vietnam veteranen in de Verenigde Staten, is één van de weinige vrouwelijke militair vliegers van de Luchtmacht, mediator en gedragsbeïnvloedingspsycholoog. Daarnaast is ze bekend van “Het mooiste meisje van de Klas” en als één van de Hunters in het AVROTROS programma HUNTED. Tijdens PRINTinspiration & Awards vertelt ze over haar ervaringen in onder andere Afghanistan, waar haar helikopter werd neergeschoten door de Taliban en ze ternauwernood aan de dood ontsnapte.
Met een unieke mix van discipline, aanpassingsvermogen en een diepgaand begrip van menselijk gedrag weet Schreinemachers haarscherp uit te leggen in welke details de kracht van personen, teams en organisaties kan liggen. Inmiddels heeft zij de allerbeste en meest ervaren Luchtmachtvliegers om zich heen verzameld, waarmee ze bedrijven over de hele wereld traint.
Zaken op een andere manier bekijken
Schreinemachers weet je te boeien en emotioneel te raken als ze vertelt over haar bizarre opleidingen en uitzendingen. Met ‘on top of it all’ het verhaal over hoe haar helikopter werd neergeschoten door de Taliban. Ze deelt haar lessen en leert je op een andere manier kijken naar het leven, naar elkaar, naar je team en vooral naar jezelf. Een sessie vol impact en energie. Laat je een uur lang inspireren en neem deze unieke lessen mee in je organisatie!